Мій улюблений садок "Ромашка"
Раді вітати Вас на нашому сайті. Заходьте - буде цікаво!
Увага! Відтепер наш сайт став ще більш цікавим та доступним!
Меню сайту

Категорії розділу
Сторінка спеціаліста [58]
Історія закладу [3]
Педагогічний колектив [1]
Новини закладу [90]
Наші досягнення [4]
Наші свята [36]
Методичний вісник [38]
Сторінка завідувача [15]
Батьківська сторінка [33]
Державні закупівлі [7]
Державні закупівлі [0]
Нормативна база [3]
Нормативна база

Цікаві матеріали
Сценарії до свят у ДНЗ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

RSS канал
RSS Підписка

Головна » Файли » Методичний вісник

Формування готовності до інноваційної діяльності педагогів дошкілля у контексті з загально навчальним освітнім округом в умовах реформування
20.11.2015, 14:47

Формування готовності до інноваційної діяльності педагогів дошкілля у контексті з загально навчальним освітнім округом в умовах реформування освіти

  Вимоги, висунуті до педагогів відповідно до стандартів дошкільної  освіти, містять інноваційні компоненти на основі компетентнісно-орієнтованого підходу. Інноваційність та інтегративність є оновними характеристиками сучасного соціокультурного простору дошкільної освіти.

Чи готові наші педагоги до впровадження інновацій? Моніторинг володіння педагогами ДНЗ № 5 інноваційними та інформаційно - комунікативними технологіями засвідчив достатній рівень, що дозволяє вихователям активно їх застосовувати в навчально-виховному процесі з дітьми.

Вирішальною умовою побудови освітнього процесу на засадах інтеграції є формування інноваційного клімату в колективі, наукове і методичне забезпечення інноваційної діяльності педагогічних працівників, створення оптимальних умов для якісного професійного зростання педагогічних кадрів.

Методичне забезпечення інноваційної діяльності в системі дошкільної освіти району забезпечує методичний кабінет районного відділу освіти Костопільської РДА через:                                                      

-пiдвищення курсів квалiфiкацiї  педагогів при РОІППО;
- проведення постійних науково-практичних консультацій з педагогічними працівниками та вихователями-методистами з проблем модернізації змісту освіти;
- залучення працівників ДНЗ до роботи у  методичних об’єднаннях, семінарах, семінарах-практикумах, майстер - класах, до занять у школі становлення професійної майстерності молодого вихователя, конкурсах тощо.

 Методична служба  сприяє  також  в участі талановитих педагогів у фестивалях та професійних конкурсах, де вони мають змогу продемонструвати кращий інноваційний досвід та здобутки.

Наші педагоги – дошкільники є активними учасниками  районного конкурсу – ярмарку педагогічної творчості у номінації «Дошкільна освіта». Такі вихователі  як Остапчук В.Ю. та Кльоп Т.О. є переможцями І (районного) етапу «Ярмарка педагогічних ідей» і   учасниками ІІ (обласного)   за випуск посібників:  «Є а світі золоті слова -"Хліб -усьому голова"» (Остапчук В.Ю.), «Від екології природи до екології душі» (Кьоп Т.О.).

Дієвою формою  підвищення наукового, фахового та методичного рівня молодих педагогів району упродовж  останніх  років  є заняття у  школі становлення професійної майстерності  молодого вихователя «Паросток», керівником  якої була вихователь нашого закладу Кльоп Т.О.

Адже постійне фахове зростання молодих вихователів – найкращий показник результативності методичної роботи.  Для ефективної діяльності молодих педагогів були створені відповідні умови, зокрема організовані  практичні заняття  для слухачів, де здійснювалося інформаційне забезпечення педагогів, освоєння ними нових технологій та практичне оволодіння методами і прийомами реалізації  теоретичних засад.

Аналіз використання інноваційних технологій у ДНЗ № 5 свідчить, що педагоги вдаються до творчого пошуку спрямованого на оновлення системи освіти, освоєння та застосування нових засобів, методів, прийомів з метою досягнення кращих результатів.  Зокрема, на базі нашого закладу вихователем  Остапчук Вікторією  Юріївною проводився майстер-клас

«Педагог-творча сила у формуванні ініціативної особистості»
з теми «Роль пальчикових ігор у формуванні моральних якостей особистостей»  для членів районної творчої групи та усіх  педпрацівників  закладу.

З метою активізації освітньої роботи дошкільних навчальних закладів з питання  патріотичного виховання дітей дошкільного віку, з 01 червня до 01 вересня поточного року Міністерством освіти проводився в режимі он-лайн Всеукраїнський фестиваль-огляд матеріалів з досвіду роботи  педагогів за темою «Україна – рідний край».  Всі вихователі закладу долучилися до  участі у  конкурсі на кращий конспект заняття та відеопрезентацію  з названої теми. Найкращим відзначено заняття «Я в своєму місті ранок зустрічаю» Гаврилюк Катерина Володимирівна..  Презентація її  роботи    на фестивалі-огляді  посіла друге місце в області.

У межах організації методичного супроводу роботи з творчими педагогами-дошкільниками  адміністрація ДНЗ № 5 є ініціатором впровадження інноваційних технологій в роботу з дітьми і сприяє у розробці  освітніх проектів.

Вихователем закладу Наумець Оксаною Дмитрівною спільно з творчою групою розроблено проект «Стежками рідного міста». В рамках цього проекту вихователем   видано посібник «Костопіль – місто  рідне, тобі майбутнє гідне»  та проведено тематичний тиждень «Люблю тебе,  мій Костопіль».

Проект освітньо-виховної роботи з дітьми дошкільного віку з екологічного виховання на тему «Знай , люби, бережи!» розроблено вихователем Кльоп Тетяною Олександрівною .

Інноваційний зміст його полягає в поліпшенні засвоєння дітьми нової інформації за допомогою дослідно-експериментальної роботи з використанням новітніх методик, програми «Українське дошкілля» та навчально-розвивальних посібників.

Вихователем Остапчук Вікторією Юріївною  втілено проект для дітей старшої групи „Шлях до успіху“, метою якого є виховання гармонійно розвиненої особистості, здатної досягнути значного успіху в житті. ЇЇ напрацюванням є  творча робота  «З маленької зернини – іде життя людини» та  випуск посібника для вихователів ДНЗ  «Є на світі золоті слова -"Хліб - усьому голова"».

Висока результативність усіх цих проектів дає нам змогу стверджувати, що педагогічне проектування є справді ефективним засобом для активізації творчості педагогів, бажання досліджувати та експериментувати. А для дошкільників участь у проектній діяльності, зокрема екологічного та патріотичного змісту, - це спосіб  пізнати та розширити кругозір.

А педагоги вчаться самостійно конструювати власну діяльність, досліджувати інформаційний простір, застосовувати набуті знання у практичній діяльності.

Заслуговує на увагу інноваційний підхід колективу  нашого закладу до облаштування ігрових майданчиків, наповнених дидактичним змістом.  Педагоги спільно з батьками вихованців приклали значні зусилля для створення умов щодо організації життєвого простору в групових приміщеннях для забезпечення змістовного життя та різнобічного розвитку кожної дитини, яке  стимулює вихованців до творчості та креативності.  

Ми постійно намагаємося осучаснити середовище навчальних груп, коридорів, території, вишукуємо  свої родзинки розвивального простору. Зазначу, що вперше в Україні проводився Всеукраїнський огляд ігрових майданчиків «У садочку, як у віночку», в якому ми  теж узяли взяли участь. Фотоматеріали шляхом громадського голосування відзначено за «Кращий ігровий майданчик» .

Становлення особистості дошкільника неможливе без засвоєння  дітьми духовних і моральних цінностей. Особливо дієвою в цьому напрямі є художньо-естетичний розвиток , а саме театральна діяльність. Адже театр розкриває перед дітьми сутність цілком життєвих ситуацій, спонукає до прояву власних почуттів та емоцій, співпереживання, засудження негативних людських рис і поведінки, навчає думати й робити висновки. Наші діти-дошкільники – це маленькі артисти, гарні читці-декламатори, співаки, танцюристи. Уже традиційно у  ДНЗ проводяться свята та розваги, ігри – драматизації, театралізовані вистави, лялькові театри за участю самих дітей..

Найважливішим завданням , що стоїть перед нами є  збереження та зміцнення здоров’я кожної дитини.  Використання здоров’язбережуючих технологій у роботі з дітьми постає в комплексній оцінці умов виховання та навчання, які дозволяють зберігати наявний стан дітей, формувати більш високий рівень їхнього здоров’я, навичок здорового способу життя, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку. Дані технології реалізуються через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування в дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я,  дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогами та вихованцями, самими дітьми.

На ряду з традиційними методами оздоровлення вдало використовуються й нетрадиційні методи здоров’язбережуючих технологій. У дитячому садку функціонує гурток «Здоровим будь», керівник якого інструктор з фізичної культури – Чуй І..Ю. Вона впроваджує в практику роботи ДНЗ різні види самомасажу із використанням природних матеріалів (каштанів, горохів, шишок, жолудів тощо), невеликих предметів ( губок, пластикових пляшок, рукавичок) та пісочна терапія.

 З даного питання на базі нашого закладу проводився районний семінар-практикум «Ефективність використання здоров’язбережувальних технологій в умовах ДНЗ» . Вихователі мали можливість не лише ознайомитися зі значенням дихання, його видами та різними дихальними практиками, а й взяли участь у майстер-класі «Різновиди дихальної гімнастики», який провела інструктор.

Набули популярності та стали традиційними у  дитсадку виставки-огляди та конкурси:  «Веселі старти», «Посвята в дошкільнята», «Літо-радісна пора, любить літо дітвора» та інші. Всі ці заходи  супроводжується емоційним піднесенням, фаховою зацікавленістю та високою активністю. А головне – вони об’єднують у спільній діяльності педагогів, дітей та їхніх батьків. У нас  проводилися  виставки-огляди нестандартного спортивного обладнання, зон відпочинку, обладнання для ігор з водою та піском, сенсорних посібників, корегувальних доріжок.

  Професійні конкурси «Краще заняття року» та «Презентація роботи  групи з використанням здоров’язбережувальних технологій», а також днями у нас відбулася благодійна ярмарка з участі батьків, педагогів та дітей «На зустріч мрії» кошти якої перераховано на лікування дітей-інвалідів переселенців з зони АТО. 

Реалізація  питання наступності «Дитячий садок-початкова школа».

Процес забезпечення наступності між дошкільним навчальним закладом № 5 «Ромашка» м. Костополя та Костопільською ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 є двостороннім.

Взаємодія між закладами відбувається  на основі укладеної угоди про співпрацю, та складеного, обговореного і затвердженого річного плану спільної роботи, до якого внесені спільні заходи  щодо організаційно-педагогічної діяльності з проблеми готовності дітей до навчання в школі Педагоги працюють спільно над проблемою «Забезпечення наступності в роботі ДНЗ та початкової школи»       У освітньому окрузі міста (ЗОШ № 5 – ДНЗ № 5) здійснена наступна робота:

засідання круглого столу: «Психологічна готовність до школи - важлива  умова успішного навчання»,   Семінар-практикум:   «Готовність до навчання в школі» ,  «Обмін думками. Аналіз та обговорення уроків у школі та занять в дитячому садку», взаємовідвідування занять,  уроків, свят,     Дні відкритих дверей.

Важливою складовою навчально-виховного закладу освіти є організація роботи з батьками. Вихователі вікових груп протягом року планували і проводили з батьками своїх вихованців бесіди, анкетування,  консультації, надавали кваліфіковані поради щодо виховання та навчання дітей. Залучали до проведення музичних і спортивних свят, участі у конкурсі спільного з дитиною малюнка на теми: «Моя родина», «Тато, мама і я – дружна сімя».

   Педагоги ДНЗ № 5 разом з батьками вихованців приклали значні зусилля для створення умов щодо організації життєвого простору в групових приміщеннях для забезпечення змістовного життя та різнобічного розвитку кожної дитини, яке  стимулювало б вихованців до творчості та креативності.  

Впровадження інноваційних технологій - це результат системного наукового пошуку, аналізу, узагальнення педагогічного досвіду.

Здобутки педагогів та дітей свідчать про високу результативність  інноваційних технологій, які ми впроваджуємо з метою підвищення якості дошкільної освіти. Використання педагогами інновацій дає змогу дошкільникам ліпше засвоїти знання  та набути вмінь, визначених державними стандартами дошкільної освіти, зростає інтерес дітей до різних видів освітньої діяльності. Це дає підстави вважати, що ми рухаємося в перспективному напрямі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методичний вісник | Додав: Світлана
Переглядів: 379 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Ми вконтакті

Друзі сайту
Відділ освіти Костопільської РДА


Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz