Мій улюблений садок "Ромашка"
Раді вітати Вас на нашому сайті. Заходьте - буде цікаво!
Увага! Відтепер наш сайт став ще більш цікавим та доступним!
Меню сайту

Категорії розділу
Сторінка спеціаліста [58]
Історія закладу [3]
Педагогічний колектив [1]
Новини закладу [90]
Наші досягнення [4]
Наші свята [36]
Методичний вісник [38]
Сторінка завідувача [15]
Батьківська сторінка [33]
Державні закупівлі [7]
Державні закупівлі [0]
Нормативна база [3]
Нормативна база

Цікаві матеріали
Сценарії до свят у ДНЗ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

RSS канал
RSS Підписка

Головна » Файли » Методичний вісник

ЗВІТ ДНЗ № 5 «РОМАШКА» про реалізацію науково-методичної проблеми ДНЗ за 2012- 2016 роки
28.10.2016, 15:49

ЗВІТ
ДНЗ № 5 «РОМАШКА»

про реалізацію науково-методичної проблеми ДНЗ

за 2012- 2016 роки

    Методична робота з проблемного питання дошкільного навчального закладу №5 «Ромашка» здійснювалася відповідно  до наказу Костопільського ДНЗ  від 16.09.2012 №19 „Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними працівниками у 2012 – 2016 роках”, перспективного та річного планів роботи, які визначають основні напрямки діяльності закладу щодо формування інноваційного освітнього простору ДНЗ.

Педагогічний колектив нашого закладу  - це колектив однодумців. Він нараховує 18 високо досвідчених педагогів. З них: 5 з вищою категорією та 1 з педагогічним званням «вихователь – методист». Творчі, винахідливі, відкриті інноваціям.

Для досягнення позитивних результатів в ДНЗ було організовано роботу творчої групи  «Пошук», керівником якої є вихователь – методист Гаврилюк Л.М.  Сюди увійшли педагоги  із званнями «вихователь-методист» та педагоги з вищою кваліфікаційною категорією.  Творча група має на меті: формування професійної компетентності педагогічних працівників  у контексті нової редакції БКДО; побудова моделі нової технології та планування системи заходів, спрямованих на реалізацію завдань у вирішенні науково-методичної проблеми закладу.

Підсумком роботи творчої групи стало створення банку даних інформаційних інтернет-ресурсів з питань осучаснення освітньо – виховного процесу в ДНЗ.

З метою формування інноваційного освітнього простору використовуємо різні форми методичної роботи.

Найпоширенішими є консультації, консультації - діалоги для педагогів – це спільна робота методиста, завідувачів та вихователів, які розкривають одну тему і взаємодіють у роботі над проблемно-організованим матеріалом, як між собою, так і колективом: ставлять проблему, аналізуючи проблемну ситуацію, висувають гіпотези, доводять або спростовують їх, розв’язують суперечності, що виникають у пошуку рішень.

Логічним продовженням консультацій є  методичні, проблемно-теоретичні семінари, інтерактивні семінари-практикуми та семінари-тренінги.

   Ідея, на якій ґрунтується побудова таких семінарів, – мотивація навчання, яка провокує активну пізнавальну і творчу діяльність педагогів. Семінари забезпечують методологічну підготовку педагогів-дошкільників, підвищення їхньої кваліфікації, орієнтує в сучасних наукових досягненнях за обраною проблемою. За такого підходу підвищується не тільки рівень знань, а й практичні уміння педагогів.

Проведені семінари: 

З метою підвищення психологічної компетентності педагогів проводились  педагогічні тренінги, зміст яких включає: індивідуальну роботу з аналізу педагогічної проблеми; роботу з групою учасників з метою розв’язання поставленого пошукового завдання; проведення  ділової гри; вироблення методичних рекомендацій.

     Педагогічний тренінг дає педагогам змогу проаналізувати роботу колег, і що найактуальніше, здійснити самоаналіз, виявити позитивні та негативні моменти у власній діяльності й скоригувати деякі особистісні якості.

         У дошкільному  закладі були проведені педагогічні тренінги: «Мова – дзеркало душі», «Вихователь – скульптор дитячої душі»,  «Підготовка вихователів до застосування інноваційних технологій»,   «Донести до кожного педагога».

Участь  у роботі методичних об’єднань спонукає  педагогів до творчості, активності, дає змогу побачити успіхи колег,  учить  аналізувати й критично оцінювати свою діяльність. 

Засідання методичних об’єднань:

  • Використання інноваційних технологій при організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку
  • Формування позитивної мотивації дошкільників до навчання шляхом проведення розвивальних ігор

У дошкільному  закладі були проведені такі педагогічні тренінги: «Мова – дзеркало душі», «Вихователь – скульптор дитячої душі»,  «Підготовка вихователів до застосування інноваційних технологій»,   «Донести до кожного педагога».

Доцільними є педагогічні ради:

 Активізація пізнавальної діяльності дошкільників у процесі ознайомлення з природою

Створення безпечних умов для всебічного розвитку дитини, формування елементарної компетенції з безпеки життєдіяльності

Розвиток художньої творчості та естетичної культури дошкільників

Кожен педагог нашого закладу працює над індивідуальною проблемою самоосвіти, за результатами якої, як правило, проводить творчий звіт, вдосконалюючи свій професійний рівень. Кращими творчими здобутками вони діляться під час колективних переглядів, проведення Тижнів педагогічної майстерності.                                                                                                       Пріоритетним залишається питання вивчення педагогічного досвіду.  На засіданні науково-методичної ради Костопільського районного методичного  кабінету були схвалені методичні розробки педагогів.         

Кльоп Тетяна Олександрівна, 2012 – 2013 н.р., делегат ІІІ Всеукраїнського зїзду працівників освіти 2012 р.

  • Науково-методична  проблемна тема «Екологічне виховання дітей дошкільного віку через призму використання сучасних інноваційних технологій», переможець  І (районного) етапу «Ярмарка педагогічних ідей» та учасник ІІ (обласного) етапу з творчою роботою «Від екології природи до екологіі душі».

Гаврилюк Людмила Михайлівна

  • Інтерактивні форми роботи з педагогами.

Остапчук Вікторія Юріївна  2014 – 2015 н.р.

  • Науково-методична  проблемна тема: «Морально-етичне виховання дошкільників засобами ігрової діяльності», переможець  І (районного) етапу «Ярмарка педагогічних ідей», учасник ІІ (обласного) етапу з творчою роботою  «Є на світі золоті слова – хліб усьому голова».

Наумець Оксана Дмитрівна, 2014-2015 н.р.

  • Науково-методична  проблемна тема « Виховання у дітей морально-правових знань  засобами художньої літератури»,  учасник  І (районного) етапу «Ярмарка педагогічних ідей», з творчим доробком «Костопіль - місто рідне, тобі майбутнє гнідне».

Ларіна Світлана Олександрівна, 2015-2016 н.р.

  • Науково-методична  проблемна тема «Формування  любові до  сім’ї та родини - основа морально - патріотичного виховання», учасник  І (районного) етапу «Ярмарка педагогічних ідей» з творчою роботою «Життя дитини йде з родини».

Ми постійно намагаємося осучаснити середовище груп, коридорів, вишукуємо  свої родзинки розвивального простору. На Інтернет – порталі рейтингу освітніх закладів України проводився конкурс «Краща групова кімната». Ми посіли 1 місце серед дошкільних закладів району  та області, 23 (із 100) рейтингове місце серед дошкільних закладів України.

Заслуговує на увагу інноваційний підхід колективу  нашого закладу до облаштування ігрових майданчиків, наповнених дидактичним змістом.  Педагоги спільно з батьками вихованців приклали значні зусилля для створення умов щодо організації життєвого простору в групових приміщеннях для забезпечення змістовного життя та різнобічного розвитку кожної дитини, яке  стимулює вихованців до творчості та креативності.  

Зазначу, що вперше в Україні проводився Всеукраїнський огляд ігрових майданчиків «У садочку як у віночку», в якому ми  теж взяли участь. Фотоматеріали шляхом громадського голосування відзначено дипломом за «Кращий ігровий майданчик».

Свою фахову майстерність, упровадження інноваційних форм та методів роботи педагоги демонструють на конкурсах професійної майстерності. Досвідом правового виховання дошкільників ділилась Наумець О.Д. під час районного конкурсу «Вихователь року  - 2013». 

Педагогічні працівники нашого закладу є учасниками   Всеукраїнських фестивалів­ – оглядів.

З метою активізації освітньої роботи дошкільних навчальних закладів з питання  патріотичного виховання дітей дошкільного віку Міністерством освіти проводився в режимі он-лайн Всеукраїнський фестиваль-огляд матеріалів з досвіду роботи  педагогів за темою «Україна – рідний край».  Усі вихователі закладу долучилися до  участі в  конкурсі на кращий конспект заняття та відеопрезентацію  з названої теми. Найкращим відзначено заняття «Я в своєму місті ранок зустрічаю» Гаврилюк Катерини Володимирівни.  Презентація її  роботи    на фестивалі-огляді  посіла друге місце в області.

У 2016 році у «Калейдоскопі педагогічних ідей з екологічного виховання» приймав участь музичний керівник Гаврилюк Руслан Миколайович  з творчим проетом «Найкраща музика  -  жива природа: навчися слухати її».

Значна увага приділяється роботі з батьками. Батьки вихованців нашого закладу запрошуються для участі в різноманітних конкурсах, очолюваних з нагоди свят та інших подій.  Біля 90 сімей у жовтні місяці 2015 року взяли  активну участь у Благодійній акції "Назустріч мрії" з метою збору коштів для онкохворих дітей та дітей, які постраждали під час териростичної операції.

Благодійній акції передував благодійний тиждень з тематикою «Мій рідний край», де діти мали змогу підготувати малюнки, поробки, вірші, пісні та інше для благодійної виставки-ярмарку.

Проведено практикум для батьків «Розвиваючі ігри своїми руками», «Нетрадиційні техніки роботи з папером».

Систематично проходять засідання батьківського клубу «Турботливі батьки» (за результатами творчої праці педагогів «Інноваційні форми взаємодії ДНЗ і сім'ї).

У ДНЗ проходять районні методичні структури:

  • Засідання творчої групи вихователів-методистів ДНЗ району
  • Районні семінари – практикуми завідувачів ДНЗ
  • Методичні об’єднання  сестер медичних

Важливі завдання з реалізації науково-методичної проблеми закладу щорічно вирішуємо на педрадах, нарадах при завідувачу. У кінці кожного навчального року видається наказ про підсумки роботи над науково-методичною проблемою. Виробляються  методичні рекомендації з організації і планування освітнього процесу в ДНЗ відповідно до сучасних вимог та формуванням професійної компетентності педагогів.

Таким чином, очікуваними результатами роботи педагогічного колективу з реалізації науково-методичної проблеми закладу є:

загальна теоретична підготовка педагогів до впровадження в практику наукових ідей, нових освітніх технологій, методичних рекомендацій, кращих  педагогічних досвідів роботи;

- підвищення рівня науково - методичного забезпечення дошкільної освіти;

- створення в ДНЗ сприятливого розвивального середовища для всебічного розвитку дошкільників, формування їх життєвої компетенції.

У картотеку методичного кабінету уже занесені 7 кращих методичних розробок наших педагогів, які є рушійною силою у колективі і спонукають своїх колег до подальших звершень і творчих надбань заради  дітей та надання їм якісної дошкільної освіти.

Про результативність методичної роботи свідчать такі показники:

Підвищення освітнього, кваліфікаційного рівнів педагогів ДНЗ;

удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи з педагогічними кадрами, робота творчих груп;

переважання достатнього та високого рівня підготовки дітей до навчання в школі;

зростання рівня впровадження інноваційних технологій педагогами закладу.

Під час роботи над науково - методичною проблемною темою було виявлено низку питань, які потребують уваги та розв’язання:

  • упровадження сучасних педагогічних технологій навчання й виховання обдарованих та здібних дітей;
  • організація науково-дослідницької діяльності дітей;
  • забезпечення практичної спрямованості освіти шляхом залучення найкращого педагогічного досвіду;
  • робота з дітьми, що мають вади розвитку;
  • 43% педагогів вказують на низький рівень користування комп’ютером;
  • низький рівень використання інформаційних технологій під час освітньо – виховного процесу;
  • друк матеріалів у періодичних фахових виданнях;
  • недостатнє стимулювання навчальної діяльності дітей в процесі колективних форм роботи.
  • інформаційні та аналітичні матеріали дошкільних закладів мало  відображались в інформаційно-аналітичному збірнику «Освітянський вісник».

Плануємо продовжити працювати над проблемою пошуку та впровадження ефективних технологій сучасного заняття, особливо звернути увагу створення необхідних  умов для навчання всіх дітей, включаючи дітей з вадами розвитку (інклюзивна освіта), самореалізації і соціалізації кожної особистості як громадянина України, вдосконалення життєтворчих компетенцій та загальнонавчальних компетенцій вміння вчитися.

Систематичне висвітлення творчих здобутків педагогів проводиться на

Інтернет-сайті Костопільського дошкільного навчального закладу

sadok-romashka.ucoz

Чітка система роботи методичної служби та управлінської діяльності - свідчення ефективної роботи ДНЗ. А це здорові, щасливі, всебічно розвинені діти та творчі активні педагоги.

Цього прагне весь педагогічний колектив нашого закладу.

Дякую за увагу.

                                                                                          

Категорія: Методичний вісник | Додав: Світлана
Переглядів: 641 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Ми вконтакті

Друзі сайту
Відділ освіти Костопільської РДА


Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz