Мій улюблений садок "Ромашка"
Раді вітати Вас на нашому сайті. Заходьте - буде цікаво!
Увага! Відтепер наш сайт став ще більш цікавим та доступним!
Меню сайту

Категорії розділу
Сторінка інструктора з фізкультури [24]
Сторінка практичного психолога [8]
Сторінка медсестри [23]
Сторінка музичного керівника [3]

Цікаві матеріали
Сценарії до свят у ДНЗ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

RSS канал
RSS Підписка

Головна » Файли » Сторінка спеціаліста » Сторінка практичного психолога

Листівка практичного психолога ДНЗ №5 Гузич Я.В.
25.05.2015, 10:32

      Шановні батьки!

Для всіх нас непросто переживати останні і сьогоднішні події в Україні. Ці події відносяться до категорії екстремальних, а емоційні реакції на них можуть викликати «травматичний стрес». Тобто, така реакція може бути не тільки в учасників подій, але й у присутніх поруч, і у тих, хто спостерігає за подіями через ЗМІ, або навіть чув про них.

Наші діти, навіть не були посвячені в деталі подій, але спостерігали страх і стурбованість батьків, чули тривожні, різкі агресивні проголошення. Змінювався звичайний хід сімейних справ, вся атмосфера була наповнена тривогою.  Тому, можливо, в найближчий час дітям потрібна буде Ваша допомога у відновленні рівноваги.

 В цьому Вам допоможуть наступні рекомендації:

Потурбуємося про тіло:

  • Намагайтеся якомога менше змінювати звичний ритм життя дитини;
  • Побільше відпочинку, сну, позитивних вражень;
  • Організуйте можливість дитині для зняття напруги – заняття спортом, танцями, рухливі і змагальні ігри;
  • Харчування – може бути дрібними порціями, не змушуйте дитину їсти, якщо у неї не має апетиту. Продукти можуть бути легкими та корисними (фрукти, овочі, соки);
  • Дитині та і дорослим потрібно побільше пити (вода, солодкий чай, сік, морс, компот);
  • Не відмовляйте дитині в солодкому. Чай з цукром, цукерка, чашка какао викликають позитивні емоції, почуття безпеки і стимулюють роботу мозку;
  • Не бійтеся лишній раз обійняти, погладити дитину, потримати її за руку або поплескати по плечу. Позитивні тілесні контакти дуже корисні для зняття напруги;
  • Теплий душ або ванна також допомагають зняти зайве напруження.

Потурбуємося про емоційну стабільність

  • Не варто без особливих причин водити дитину в місця масового скупчення людей. Це може підвищити її  тривогу. При відвідуванні таких місць необхідна обов’язково присутність поруч СПОКІЙНОГО дорослого. Поясніть дитині куди  і навіщо ви йдете.
  • Не варто дозволяти дитині наодинці дивитися телевізійні новини. В будь-якому випадку, навіть якщо Ваша ж дитина - підліток, він також потребує пояснення вашого ставлення до того, що відбувається.
  • Створюйте атмосферу безпеки (обіймайте дитину якомога частіше, розмовляєте з нею, приймайте участь в її іграх).
  • Подивіться разом з дитиною «хороші» фотографії – це дозволить звернутися до приємних образів із минулого, послабить неприємні спогади.
  • Читайте книжки – розповіді і казки, де описуються сюжети перемагання страху героями.
  • Якщо дитина відчуває тривогу чи страх, Ви можете забезпечити їй свою  спокійну присутність, фізичний контакт (обійняти, взяти за руку), тепло (вкрити, дати теплий чай). Важливо говорити, що ви  - поруч, що все добре, що вона в безпеці.
  • Якщо ж дитина особливо «не слухається», проявляє надмірну активність, без причин сміється – намагайтеся не відповідати агресивно. Можливо рухова активність допомагає їй впоратися зі стресом. «Супроводжуйте» її в рухах (будьте поруч), намагаючись поступово знизити темп. Можна спробувати ввести рамки – запропонувати рухливу гру «по правилам». Або ж переключити на активність, де є правила (бігати наперегонки, змагатися подушками, м’яти і рвати папір, кидатися кульками з газет та ін.).
  • На деяких етапах діти можуть знизити свою активність, уникати розмов про події, ховатися. Якщо така поведінка триває не більше 1 тижня – не турбуйтесь. Не наполягайте на розмовах, і в той же час неправильно буде говорити: «забудь це», «не думай про це». Діти потребують в поясненнях подій, що відбуваються. Можна повернутися до розмов через деякий час.
  • Дитині можуть снитися жахливі сни. Підтримайте її, вислухайте і заспокойте. Якщо сон не повторюється – в цьому немає нічого страшного. Дайте дитині зрозуміти: ви серйозно ставитесь до її переживань і ви знали інших дітей, які теж через це пройшли («Я знаю одного сміливого хлопчика, з яким теж таке сталося»).
  • Поговоріть з дитиною про почуття, які він відчув, або відчуває. Ви можете сказати, що багато людей відчували тривогу, страх, гнів, безпорадність. І що ці почуття – є нормальні. Розмова про почуття може супроводжуватись малюванням на вільну тему або ліпленням. А після обговорити – що намальовано, що це означає, який розвиток сюжету, як далі буде жити персонаж, як йому допомогти и т.д.
  • Зводьте розмови про події до опису почуттів.

Потурбуємося   про  усвідомлення  подій

Кожна, навіть маленька дитина, потребує в поясненні того, що відбувається. Для неї важливо знати, чому батьки переживають, зляться, горюють. Що відбувається в сім’ї, в місті. Намагайтесь пояснити це коротко (4-5 речень) і спокійно.

Розмовляєте з дитиною про події стільки, скільки у неї є потреба. Не варто говорити: «Тобі цього не зрозуміти», «Зрозумієш, коли виростеш», «Я не можу тобі це пояснити». Завжди є що сказати. Намагайтесь, щоб Ваші слова були доступні і не лякали дитину. В будь-якій розмові про теперішні події треба дитині час від часу говорити, що ситуація більш  стабільна, що дорослі знають що робити. Багато людей разом і навіть в самій складній ситуації.

Особливе значення гри

  • Зараз, як ніколи, для дитини важливо АКТИВНО  ГРАТИ. Можливо дитина буде будувати барикади, грати в «Майдан», «беркут», війну, робити сцени з бійками, стрільбу, поранення, смерті. (Багато дітей грають саме в ці ігри у психолога в кабінеті на пісочній терапії). Ці ігри можуть принести тривогу у Ваш дім, але можуть знизити напругу дитині.
  • Вагому вагу можуть нести ігри на від реагування агресії. Дитина може «озброїтись», нападати або захищатися, бути раненим або «вбитим» у грі. Все це є нормальним способом дитини справитися зі стресом.  Можна запропонувати дитині «битву» на мильних кульках, подушках і т.д. Також корисно добре пом’яти тісто, глину, пластилін, ліпити фігурки.
  • Заохочуйте ігри дитини з піском, водою, глиною (допоможіть їй винести назовні свої хвилювання у вигляді образів). Велику роль серед ігор можуть зайняти ігри «в лікарню». Це також є нормальним, і допомагає подолати стрес.

Реакції нормального реагування дитини на травматичний стрес взагалі вичерпуються протягом місяця. Робота психіки над травматичним стресом позитивно завершується, не переходячи у формування посттравматичного стресового розладу.

Якщо реакції дитини, на вашу думку, надмірні і незрозумілі, ігри і симптоми повторюються без особливих змін, якщо ви хвилюєтесь – зверніться за консультацією до спеціаліста.

 

З повагою,

практичний психолог ДНЗ № 5                                             Я.В.Гузич

Категорія: Сторінка практичного психолога | Додав: Світлана
Переглядів: 342 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Ми вконтакті

Друзі сайту
Відділ освіти Костопільської РДА


Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz