Мій улюблений садок "Ромашка"
Раді вітати Вас на нашому сайті. Заходьте - буде цікаво!
Увага! Відтепер наш сайт став ще більш цікавим та доступним!
Меню сайту

Категорії розділу
Сторінка спеціаліста [58]
Історія закладу [3]
Педагогічний колектив [1]
Новини закладу [90]
Наші досягнення [4]
Наші свята [36]
Методичний вісник [38]
Сторінка завідувача [15]
Батьківська сторінка [33]
Державні закупівлі [7]
Державні закупівлі [0]
Нормативна база [3]
Нормативна база

Цікаві матеріали
Сценарії до свят у ДНЗ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

RSS канал
RSS Підписка

Головна » Файли » Сторінка завідувача

Звіт завідувача за 2015 - 2016 н.р.
25.05.2016, 13:15

Організація роботи щодо зміцнення здоров’я дітей та їх

 медичного супроводу

     Відповідно до вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі»,  «Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 28.01.2008 № 985, згідно  річного плану роботи дошкільного навчального закладу на 2014-2015 навчальний рік у дошкільному навчальному  закладі протягом 2015 року проводилась  фізкультурно-оздоровча робота по зміцненню та збереженню здоров’я дітей. Обов’язковими для впровадження в освітній процес були заняття з фізичної культури, ранкова та гігієнічна гімнастики, фізкультурні хвилинки. Проводилась індивідуальна робота з дітьми з фізичного виховання з метою ознайомлення з основними рухами та закріплення відповідних навичок. Відповідно до плану роботи проводились фізкультурні розваги та дні здоров’я. Засобами валеологічного виховання  вихователі під час занять та в повсякденні навчали дітей культурно-гігієнічних навичок,  в повній мірі використовували оздоровчі сили природи (прогулянки, екскурсії, заняття, ігри на свіжому повітрі). Забезпечувався повітряно-тепловий режим, проводилось своєчасне кварцювання приміщень (за необхідністю), поточна та заключна дезінфекція. Медичним працівником проводилась робота щодо раннього виявлення захворювань, спостереження за контактними дітьми. В осінньо-зимовий період діти вживали часник, цибулю, полоскали ротову порожнину та горло сольовим розчином, водою. У поточному році дітей 5-6  років оглянули лікарі дитячої  поліклініки, за висновками медичного огляду батькам надані рекомендації. Згідно плану проводилися щеплення дітей. Медичним працівником проводилася санітарно-просвітницька робота з педагогічним колективом та батьками. Обговорювалися питання зміцнення здоров’я дітей та дорослих на педагогічних радах,  виробничих нарадах, батьківських зборах.

Аналіз захворюваності за 2015 рік показав , що число днів, пропущених однією дитиною – 6,4  (ясла – 10, садок – 5,6),  захворюваність на ГРЗ – 3,8 (ясла – 5,5, садок –3,4).  Зареєстровано 1 випадок захворювання на скарлатину  та 2 випадки ентероколіту (садові групи). Відсутні протягом року травми та мікротравми.          З метою покращення роботи педагогічного, медичного та обслуговуючого персоналу з питань зміцнення та збереження здоров’я дітей,  належної організації  фізкультурно-оздоровчої роботи

Безумовно, щаслива  дитина – це  здорова  дитина. Серйозну увагу педагогічний та медичний персонал приділяв питанням охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичному розвитку. Результати тестування фізичного розвитку дітей виявив сформованість  життєво важливих видів основних рухових дій (ходи, стрибків, метання, лазіння). Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування  як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури,  про гігієну особисту та чистоту навколишньої середи.  Залучалися батьки  до активної участі в оздоровчий роботі та у формуванні валеологічної компетентності їх дітей.

     Колектив створював умови для емоційного благополуччя  дитини, будував  навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Вихователі під керівництвом старшої медичної сестри впроваджували методи первинної профілактики застудних захворювань, поглиблювали свої знання з фізичного виховання дітей та організації гігієнічного виховання

     Сестра медична ДНЗ ретельно відслідковує та аналізує фізичні показники розвитку дітей з метою планування подальшої корекційно-профілактичної роботи.

      Здійснюється постійний  контроль  за  дотриманням  режиму  в  групах, їх санітарним  станом.

Щомісяця проводиться День здоров’я.

У рамках Дня здоров’я у дошкільному закладі проведяться спортивні свята, розваги, заняття на свіжому повітрі  (напр. «Космічна подорож» -старший дошкільний вік).

Влітку проведено свято «Літо – літечко прийшло».        

 Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників.

Згідно із Законом України «Про охорону праці» у дошкільному закладі здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці, затверджені інструкції з безпеки на робочому місці і безпеки організації життєдіяльності дітей та учасників освітньо – виховного процесу. Робота з забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільного закладу та учасників освітньо – виховного процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів безпеки праці.

За період роботи ДНЗ у 2015-2016 н.р. нещасних випадків з дітьми під час освітньо – виховної роботи і робітниками на робочому місці не відбувалося.

Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно – оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання.

Адміністрація закладу організовувала нормальні умови для праці та освітньо – виховної діяльності членів трудового колективу.

При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя, здоровя дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму.

Робота педагогічного колективу та всіх робітників ДНЗ щодо профілактики дитячого травматизму будується на Базовому компоненті дошкільної освіти який спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Тому робота нашого дошкільного закладу з профілактики дитячого травматизму має такі завдання:

- поліпшення якості навчально – виховної роботи з дітьми щодо питань особистої безпеки та захисту життя;

- удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоровя та життя;

- пропагування здорового способу життя серед дітей та батьків.

Протипожежна безпека у дошкільному навчальному закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, маються 7 вогнегасників, призначено відповідальних осіб. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ДНЗ. 2 рази на рік  проводиться «Тиждень безпеки». Як підсумок – тренінгові навчання з пожежної безпеки.

Щороку по завершенню «Тижня безпеки» діти узагальнюють одержані знання у своїх творчих роботах ( малюнки, вірші, творчі оповідання).

Охорона життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей – важливе завдання дошкільного закладу.

Організація раціонального харчування

Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснювалась відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22 листопада 2004 року № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 1 червня 2005 р. № 242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 р. № 298/227, інших нормативно-правових актів з питань організації харчування дітей.

У дошкільному навчальному закладі організовано 3-разовий режим харчування.

Відповідно до штатного розпису дошкільний навчальний заклад  укомплектовано 3  працівниками, які забезпечують організацію харчування.

Продукти харчування та продовольчу сировину впродовж 2015 року постачали ФОП Скуловець В.П., ПП Прохор А.М., ПП Литвин А.С..                   Завгосп своєчасно подавала  щомісячні та поточні заявки на продукти харчування відповідно до примірного двотижневого меню, затвердженого керівником дошкільного навчального закладу та погодженого Костопільським міжрайонним управлінням Держсанепідемслужби.

Комісія з бракеражу продуктів харчування і продовольчої сировини систематично контролювала продукти, які надходили до дошкільного навчального закладу.

Відповідно до примірного двотижневого меню та картотеки страв, затвердженої завідувачем дошкільного навчального закладу,  сестрою медичною та кухарем  щодня складались  меню-розклади на наступний день.

Сестра медична старша   вчасно, за 30 хвилин до видачі їжі на групи, знімала пробу готових страв та робила запис про результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції.

Кухар у присутності сестри медичної своєчасно відбирала добові проби в об’ємі порції для дітей.

 У дошкільному навчальному закладі видача готових страв на групи здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічники вихователів дотримувалась санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримували у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі.

Аналіз виконання норм харчування за  рік показав, що у цілому харчування дітей у дошкільному навчальному закладі здійснювалось наближено до норм, було раціональним, збалансованим, різноманітним.

У 2015 році ( за 12 місяців) на 100% виконано норми з олії, яєць, чаю.

 Не в повному обсязі виконано норми з інших продуктів харчування, зокрема:

  • М'ясо – 98%
  • Риба – 68%
  • Молоко – 65%
  • Сир к/м – 98%
  • Сир твердий – 96%
  • Масло – 84%
  • Цукор – 88%.
  • Картопля – 95%,
  • Овочі – 82%,
  • Фрукти – 91%,
  • Соки – 87%.

У порівнянні з показниками виконання норм харчування за минулий рік стан якості харчування у 2014 році  становить 87,6% (на 1% нижче). Слід зауважити, що зросли показники виконання норм з мяса, сиру кисломолочного та сиру твердого, фруктів, овочів. Причини невиконання норм харчування в тому, що недостатньо закладені кошти на харчування дітей. Як показують розрахунки вартості одного дітодня, сума яка б забезпечила виконання норм харчування повинна бути не менше 24 гривень. А виділено було у 2015 році на одну дитину 13 гривень.

Відповідно до розподілу функціональних обов’язків документацію з організації харчування веде сестра медична старша та  кухар. 

Вихователі та помічники вихователів дошкільного навчального закладу беруть активну участь в організації харчування дітей, формують у них культуру харчування та розуміння значення прийому їжі для нормального функціонування організму. Дітей привчають сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно та користуватись столовим приладдям (столовою, чайною, десертною ложками, виделкою, ножем). Дітей середнього та старшого дошкільного віку навчають чергувати: сервірувати столи, збирати використаний посуд, використовувати санітарний одяг.

 Упродовж  року спеціалісти Костопільського міжрайонного управління Держсанепідемслужби, відділу освіти здійснювали контроль за організацією харчування дітей у дошкільному навчальному закладі. 

Забезпечення соціального захисту та підтримки вихованців ДНЗ

        Одним із напрямків роботи адміністрації ДНЗ є забезпечення прав усіх дітей на  сім’ю, турботу та виховання.

Пільгові категорії  дітей, з них:

діти з багатодітних сімей  -  23 дітей

учасники АТО                   -     6 дітей

малозабезпечені                -     2 дітей.                              

     На підставі поданих підтверджуючих документів видано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування: діти з   багатодітних сімей отримували харчування – з 50% знижкою. Малозабезпечені  діти користуються 100% пільгою.

  Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором

      Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

       Між адміністрацією та профспілковими  комітетами  існує тісний зв’язок. Завідувачем узгоджуються з головою ПК усі накази щодо преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці. 

        Мікроклімат в колективі можна визнати добрим. Створені належні  умови для здійснення навчально – виховної роботи,  відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає  за свій об’єм роботи, з відповідальністю відносяться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників. Провідним у роботі дошкільного закладу є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації, демократизації, переорганізації процесу навчання та головне - розвитку особистості дитини.

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація  їх відпочинку та оздоровлення

      У дошкільному навчальному закладі ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу.

       При отриманні щорічної основної відпустки педпрацівники отримують, крім відпускних і оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу. Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок фонду та підприємств. До заробітної плати проводиться індексація.

        Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років та категорію. 20% за престижність професії. Правда, з вересня по листопад 2015 року та січень – березень 2016 року відсоток за престижність професії становив 5 %. З квітня 2016 року встановлено 20 відсоток

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

      На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення»,   в дошкільному навчальному закладі здійснюється робота зі зверненнями: ведуться  журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів гарячих ліній.

       За   2015-2016 навчальний рік кількість усних звернень склала 25, із них: 10  щодо оформлення дітей у дошкільний заклад, 6 щодо працевлаштування, 4 - з питань оплати за харчування дітей,  5 – з питань виховання та догляду за дітьми. Порушені питання розглянуті, надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано.

Розвиток  матеріальної бази ДНЗ

     Найбільш складним та відповідальним напрямком у роботі завідувача є  збереження, зміцнення та розвиток  матеріальної бази ДНЗ. Для забезпечення потреб дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових тощо. Разом з тим тематичні куточки оформлені та наповнені матеріалами, посібниками та іграшками не в достатньому обсязі, що не дозволяє повністю задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим. Також не повністю реалізовуються принципи особистісно-орієнтованої побудови розвивального середовище, визначені в Концепції дошкільного виховання. Саме тому, педагогічний колектив продовжує працювати над створенням розвивального предметно - ігрового середовища.

       Впродовж 2015-2016 навчального  року   поліпшення  матеріально-технічної бази відбувалось за рахунок коштів  благодійних внесків батьків. Адже бюджетом протягом 2-х останніх років не перебачалось жодної копійки на придбання, послуги і т.п.

      Дошкільному навчальному закладу №5 вже 42 роки. Це вимагає постійних реконструкцій та оновлень у  сучасному стилі. Це питання постійно в роботі  та залишається одним із основних на новий 2016-2017 навчальний рік.   Залишається проблемою реконструкція території дошкільного закладу, ремонт окремих групових кімнат, заміна сантехнічного обладнання , облаштування ігрових майданчиків,  модернізація   штучного    освітлення. 

        Батьківська спільнота є головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та  специфічного розвивального середовища для своїх малят. Впродовж звітного періоду батьками проведено ремонт усіх групових приміщень, ігрового обладнання на майданчиках. Батьки самостійно закуповують миючі та чистячі засоби, іграшки для дітей.

Шановні батьки! Ми знаємо, що ви - люди не байдужі, люди, яких цікавить кожна прожита  дитиною хвилина в дошкільному закладі. Тож надіємось і надалі на тісну співпрацю  в інтересах наших дітей.

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

 

Категорія: Сторінка завідувача | Додав: Світлана
Переглядів: 230 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Ми вконтакті

Друзі сайту
Відділ освіти Костопільської РДА


Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz